fredag 13 maj 2011

Mitt första blogg inlägg

Ja då var det dags att uttrycka sin åsikt och se om det kan bli ngn gemensam samstämighet eller
det visar sig att jag är ensam om mina tankar.
Min blogg kommer att bidra och förstärka tankar om ekonomi, samhälle och Amerikas utrikese förehavande.
Jag kommer att kommentera dagliga händelser på ett anarkistist sätt. Förhoppningsvis på ett objektivt sätt utifrån ett försvar för folk som vill göra rätt för sig och jobbar. Ja då kanske jag skall börja att slänga in lite bensin i elden.

Det är för xxxx att vi skickar folk till Libyen för att kväsa ett demokratiskt uppror istället för att hjälpa till i Japan med kärnkraftsolyckan. Det har nu visat sig att den explosionen alla kunde se på bilder ifrån Fukoshima dagarna efter Tsunamin att detta var en väteexplosion. Allt har senare visat sig vara hela tiden en nedåtgående sammanbrott. Vi ligger hela tiden veckor efter i information om vad som händer pga att Japan inte berättar vad som händer direkt. Det finns också tveksamheter om Japans regering får direkt information. Det som nu börjar bli ett problem för oss är radioaktivt Xenon som sprids. Detta mäts inte av svenska mätinstrument och rapporteras. Detta kan dock hittas på norska strålskyddsinstitutet. Jag vill inte skrämma upp ngn men varför hjälper vi inte Japan att få kontroll på olyckan. För vad ni än tror så blir den bara värre. Senast så har vi nu ett kina symdrom. Det betyder att nu har bränslestavarna smält och bildat en klump som blivit så stor att det inte längre går att hindra den att brinna i tusentals år. Redan så smittar olyckan ner stilla havet och effekterna av detta kan vi bara ana. Och skall vi vänta på att ngn berättar vad som detta leder till eller kan vi tänka själva?
Sedan fokuserar Reinfeldt på Libyen och det demokratiska upproret. Enligt våra tidningar så är det en demokratiskt uppror mot en diktator aka hund. Okey ni som orkat läsa till hit borde fundera på vad vet ni om Libyen? Visste ni att de har bäst ekonomi i Afrika? Att de har fri sjukvård. Att de har fri skola och universitetsgång. Så jag ber er att fundera igenom vad det är som kan trigga folk till revolution. Ett tips är att Franska revolutionen pressades av en hungersnöd. I Sverige under denna tid hade vi bättre för vi levde mer på potatis som inte hade lika svår brist.  Min tanke är att innan vi bombar måste vi ta reda på fakta det är de dödas släktingar värda. Ett exempel är upptakten till FNs 1973 mandat att införa förbud zon för flygplan över Libyen. I media fick vi reda på att Kaddaffi använt attackflygplan mot demonstranter denna information kom ifrån de vanliga nyhetsbyrårna. Men detta kunde motbevisas av Ryska satellit övervakningar över flygaktiviteten över Libyen. Samt hade aljazeeras videoupptagning inga som helst bevis på att det hänt men de hävdade motsatsen. Vad jag ser nu är en destruktion av en av de bästa civilisationerna i Afrika. Och detta skrivet är ett meddelande till alla som vill förbättra det i denna världsdel. Ni kanske skulle mjuka upp era krav på hur det skall se ut i en värld som inte är skapad av västlänningar utan av folket som lever där.
Ja det får väll vara allt för denna gång, och nu får jag se om det är ngn som läser det som jag skrivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar